نودل

مجله اینترنتی سرو دانلود

خانه » ریپرتاژ » در مورد برند دیور بیشتر بدانید

در مورد برند دیور بیشتر بدانید

برند دیور

نودل

در مورد برند دیور بیشتر بدانید

نام دیور، از نام طراح معروف کریستین دیور گرفته شده است، که امپراتوری طراحی لباس زنانه خود را در سال ۱۹۴۶ پایه‌ریزی کرد. خیاطی زنانه‌دوزی کریستین دیور، تنها بخشی از خانه دیور است، که لوازم مختلفی شامل: لباس زنانه، وسایل لوکس، لباس‌های مردانه و جواهرات را تولید می‌نماید. امروزه دیور ۱۶۰ بوتیک در سراسر دنیا را، اداره می‌نماید. رقبای زیادی برای این شرکت وجود دارند، که شناخته شده‌ترین آنها عبارتند از: شنل، لویی ویتون، گوچی، ورساچه، همچنین افراد مشهور زیادی، در لباس‌های با طراحی دیور، در ۶، ۷ دهه گذشته، در انظار دیده شده‌اند.

دیور در جنگ جهانی دوم در جنوب فرانسه مشغول به خدمت بود و سپس بعد از جنگ، قدم‌های بزرگی در بازگرداندن پاریس به مرکز مد جهان برداشت. در سال ۱۹۴۷، اولین شوی لباس برند دیور، با نام نگاه جدید (new look) برای فصول بهار و تابستان با ۹۰ مدل و ۶ مانکن در سالن دفتر مرکزی کریستین دیور، برگزار شد.

برند دیور امروزه لباس،‌ کالاهای چرمی، زیورآلات و جواهرات، کفش، ساعت،‌ عطر،‌ لوازم آرایشی و محصولات مراقبت از پوست را تولید می‌کند،‌ همچنان که به سنت‌های خود برای طراحی مد لباس زنانه پایبند است. اولین عطر این برند با نام «میس دیور» وارد بازار شد که دیور این نام را به یاد خواهرش، کاترین دیور بر روی آن گذاشت.

مدیرعامل کنونی برند دیور، «برنار آرنو» است که یکی از ثروتمندترین افراد دنیاست و شرکت LVMH که بزرگترین شرکت ارائه‌کننده‌ی کالاهای لوکس در جهان است را در اختیار دارد.

اگرچه دیور به طور گسترده‌تری برای بانوان محصول تولید می‌کند، اما بخش  Dior Homme برای مردان و همچنین بخشbaby Dior در قسمت پوشاک کودکان فعالیت می‌کنند. محصولات این برند در فروشگاه‌های آن در سراسر دنیا و همچنین فروشگاه اینترنتی آن ارائه می‌شود.

تاریخچه برند دیور ، موضوعی است که قصد داریم در این مطلب به آن بپردازیم و شما عزیزان را با تا تاریخچه این برند بزرگ آشنا کنیم. اگر به دنیای مد و پوشاک علاقه مند هستید قطعا باید تا کنون نام برند دیور را بارها شنیده باشید. برندی لاکچری و محبوب فرانسوری که توسط آقای دیور در سال ۱۹۴۶ تاسیس شد و خیل زود توانست خود را به برندی محبوب افراد خاص تبدیل کند.

همچنین می توانید تستر دیور را در سایت گچک مشاهده کنید.

تاریخچه برند دیور

برند دیور (Dior) یعنی لوکس گرایی، دیور یعنی طراحی لباس های زنانه فوق العاده خاص. نام برند دیور برگرفته از نام موسس آن، کریستین دیور می باشد. کریستین دیور در سال ۱۹۴۶ به فکر تاسیس برند خود جامه عمل می پوشاند، اما این برند به صورت رسمی، یک سال آینده، شکل می گیرد. این برند تولید اولین محصول خود را به یک عطر بسیار خاص ارائه داد و به نام خواهرش نام گذاری شد.

از دیگر بخش های اصلی برند دیور، تولید پوشاک و یا زنانه دوزی کریستین دیور می باشد. اما عطر و ادکلن بخش کوچکی از محصولات برند دیور می باشد و علاوه بر این ها وسایل لوکس، لباس‌های مردانه و جواهرات را نیز تولید می‌نماید.

تاریخ تاسیس: ۱۹۴۶

بنیانگذاران: کریستین دیور

دفتر مرکزی: فرانسه پاریس

محدودهٔ فعالیت: جهانی

مدیر عامل فعلی: سیدنی تولدانو

رئیس هیئت مدیره: برنار آرنو

محصولات: پوشاک، عطر ، اکسسوری های لوکس و جواهرات

اولین تغییر سلطنت دیور

این برند همچنان به شکوفایی خود ادامه می‌داد و در اواسط دهه ۱۹۵۰ خانه دیور، به عنوان یک امپراطوری مد، بسیار مورد احترام قرار گرفته بود. دیور لباس‌های بی شماری را بر تن سلبریتی‌هایی از جمله مارلن دیتریش، آوا گاردنر و اعضای خانواده سلطنتی کرد.

با مرگ غم انگیز کریستین دیور در سال ۱۹۵۷، ایو سن لورن ۲۱ ساله جای او را گرفت و طراح خانه مد دیور شد. سن لورن میراث کریستین دیور را با استفاده از همان پارچه‌ها زنده نگه داشت و شبیه به قبل ادامه داد و مجموعه‌های آن نرم‌تر، سبک‌تر و راحت‌تر پوشیده می‌شدند.

طرح‌های سن لورن به دلیل موفقیت هایش جسورانه‌تر شد، تا سال ۱۹۶۰ وقتی که مجموعه بوهمیایی او به شدت مورد انتقاد قرار گرفت. از سن لورن دعوت شد تا به ارتش فرانسه بپیوندد و برای همین مجبور به ترک دیور شد.

دومین تغییر سلطنت دیور

پس از سن لوررن، مارک بوهان در اواخر دهه ۱۹۶۰ به عنوان رئیس خلاق منصوب شد. او به عنوان مردی شناخته شد که برچسب دیور را در خط مقدم مد نگه داشت و مجله women’s wear ادعا کرد که بوهان شرکت دیور را نجات داده است.

در سال ۱۹۶۷ دستیار بوهان، فیلیپ گویبورگ، اولین مجموعه فرانسوی آماده برای پوشیدن را با نام miss dior خانم دیور راه اندازی کرد. در سال ۱۹۸۹ gianfranco ferre اهل ایتالیا، به جای بوهان به عنوان طراح اصلی جایگزین شد. او اولین طراح غیر فرانسوی دیور بود.

فرره زیبایی شناسی سنتی دیور را پشت سر گذاشت. وی مفهومی از سبک جدید را با شهرت کار‌های زنانه و عاشقانه‌اش، معرفی کرد که به عنوان (تصفیه شده، هوشیار و سخت گیرانه) توصیف شده است. او همچنین برنده جایزه‌های مختلفی در زمینه طراحی در فرانسه شد.

نودل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *