نودل

مجله اینترنتی سرو دانلود

خانه » ریپرتاژ » گیم پس چیست و چطور می‌توانیم از آن استفاده کنیم؟

گیم پس چیست و چطور می‌توانیم از آن استفاده کنیم؟

گیم پس چیست

نودل

گیم پس چیست و چطور می‌توانیم از آن استفاده کنیم؟

اگر زمان زیادی را صرف بازی های ویدیویی روی کنسول یا رایانه شخصی می کنید، خرید اشتراک Game Pass می تواند برای شما مفید باشد. Gamepass یک سرویس اینترنتی اشتراکی است که به شما امکان دسترسی به بیش از 100 بازی مختلف و امکانات دیگر مانند تخفیف های ویژه را می دهد. در واقع این سرویس بلیت طلایی مایکروسافت برای جلب رضایت کاربرانش محسوب می شود و خوشبختانه در چند ماه اخیر فراتر از حد انتظار بوده است.

Game Pass را می توان روی کنسول های Xbox یا PC استفاده کرد. حتی امکان استفاده از این سرویس در هر دو پلتفرم با خرید اشتراک ویژه وجود دارد. در این مقاله نحوه استفاده از این سرویس و مزایای خرید اشتراک آن را برای شما شرح می دهیم.

گیم پاس چیست؟

سرویس ویژه مایکروسافت برای کاربران ایکس باکس و رایانه شخصی که به شما امکان می دهد تا زمانی که اشتراک شما فعال است، بازی های ارائه شده در آن را برای مدت نامحدودی تجربه کنید. Game Pass در سال 2017 برای Xbox One و در سال 2019 برای PC عرضه شد.

این سرویس به شما امکان می دهد در حال حاضر به بیش از 100 بازی مختلف دسترسی داشته باشید. این تعداد بازی به مرور زمان تغییر می کند و بازی های بیشتری به این سرویس اضافه می شود. در حال حاضر سه نوع اشتراک برای استفاده وجود دارد، PC، Xbox One و Ultimate (که هر دو را شامل می شود).

ویژگی های اشتراک برای رایانه شخصی و ایکس باکس وان:

  • دسترسی به مجموعه ای در حال گسترش از بیش از 100 بازی ویدیویی.
  • 10% تخفیف برای خرید بازی در Libraritan.
  • 20% تخفیف هنگام خرید محتوای اضافی بازی.

ویژگی های اضافی اشتراک Ultimate:

حق اشتراک سرویس Xbox Live Gold که علاوه بر امکان بازی آنلاین، بازی های ماهانه رایگان را در اختیار کاربران قرار می دهد.
دسترسی زودهنگام به برخی بازی ها مانند Gears 5.
در صورت خرید اشتراک Ultimate Game Pass، زمان باقیمانده از اشتراک طلایی Xbox Live به Game Pass Ultimate تبدیل خواهد شد. البته این قانون سقف مشخصی دارد و تا 36 ماه می تواند تبدیل شود.

چه بازی هایی در سرویس Game Pass وجود دارد؟

در حال حاضر بیش از 100 بازی در سرویس Game Pass حضور دارند. عناوین خاطره انگیز از کنسول Xbox 360 (Game Pass در Xbox 360 فعال نیست و می توانید بازی های پشتیبانی شده را در Xbox One تجربه کنید) از جمله Viva Pinata، Toy Soldiers، Splosion Man و سری بازی های خاطره انگیز Mass Effect، برخی از عناوین X باکس یکی شامل Shadow of Tomb Raider، Rocket League، Minecraft و Halo: The Master Chief Collection و البته عناوین بسیاری از PC است. برخی از بازی ها به طور انحصاری فقط بر روی کنسول ها در دسترس هستند، در حالی که برخی دیگر در هر دو پلتفرم موجود هستند.

لیست کامل عناوین Game Pass را می توانید در وب سایت ایکس باکس مشاهده کنید. همچنین ویجایاتو لیستی از بهترین بازی های Game Pass را برای شما آماده کرده است.

چه زمانی بازی های جدید به سرویس Game Pass اضافه می شود؟

تاریخ خاصی برای افزودن بازی های جدید به Game Pass وجود ندارد. مایکروسافت تایید کرده است که لیست بازی ها را به طور مداوم به روز می کند و همچنین تاکید کرده است که تمامی بازی های ساخته شده توسط استودیوهای این شرکت در این سرویس حضور خواهند داشت. استودیوهایی مانند Mojang، Obsidian، Ninja Theory، Rare و Double Fine.

برخلاف Playstation Plus که به شما امکان می‌دهد بازی‌های ماهانه رایگان را برای همیشه در کتابخانه خود نگه دارید، Game Pass به شما امکان می‌دهد تا زمانی که اشتراکتان فعال است، بازی کنید. بازی‌های این سرویس به کتابخانه شما اضافه نمی‌شوند و به عبارتی نمی‌توانید مالک بازی‌ها باشید مگر اینکه آن‌ها را جداگانه خریداری کنید. از طرفی اگر بازی مورد نظر شما در وسط از این سرویس حذف شود، دیگر اجازه دسترسی به آن را ندارید، مگر اینکه آن را خریداری کنید. به همین دلیل مایکروسافت برای خرید بازی های این سرویس تخفیف ویژه ای در نظر گرفته است.

هزینه خرید Game So چقدر است؟

اشتراک Gamepass به صورت ماهانه خریداری می شود و هر زمان که بخواهید می توانید آن را لغو کنید. از طرفی قیمت این سرویس در کشورهای مختلف متفاوت است. هزینه اشتراک ماهانه این سرویس در آمریکا را در تصویر بالا مشاهده می کنید.

برای Xbox One، این سرویس 9.99 دلار در ماه هزینه دارد. برای رایانه شخصی، در ماه اول فقط 1 دلار و پس از آن هر ماه 4.99 دلار هزینه خواهد داشت. البته هزینه ماهانه رایانه شخصی به طور موقت به 4.99 دلار کاهش یافته است و در تاریخی نامشخص شاهد هستیم که هزینه کنسول و رایانه شخصی یکسان یا 9.99 دلار خواهد بود. اشتراک نهایی نیز 14.99 دلار در ماه هزینه دارد. اگر یک گیمر رایانه شخصی هستید و گهگاه از ایکس باکس خود بازدید می کنید، Ultimate بهترین انتخاب برای شما است.

توجه داشته باشید که هزینه یک ماه Xbox Live Gold برای بازی آنلاین روی کنسول 9.99 دلار است و علاوه بر این قابلیت، Game Pass را روی دو پلتفرم با قیمت 14.99 دلار خریداری می کنید.

Game Pass در کدام کشورها فعال است؟

لیست کشورهایی که سرویس Game Pass در آنها پشتیبانی می شود را می توانید در لیست زیر مشاهده کنید:

آرژانتین، استرالیا، بلژیک، برزیل، کانادا، شیلی، کلمبیا، جمهوری چک، دانمارک، فنلاند، فرانسه، آلمان، یونان، هنگ کنگ، هند، ایتالیا، مکزیک، هلند، نیوزلند، نروژ، لهستان، پرتغال، روسیه، عربستان سعودی عربستان، سنگاپور، اسلواکی، آفریقای جنوبی، کره جنوبی، اسپانیا، سوئد، سوئیس، تایوان، ترکیه، امارات متحده عربی، انگلستان و آمریکا.

البته به موارد زیر توجه کنید:

روسیه: در روسیه خرید Game Pass فقط از طریق فروشگاه های مرتبط یا وب سایت های ثانویه امکان پذیر است.
کره جنوبی و ترکیه: اشتراک رایانه شخصی این سرویس هنوز در این کشورها فعال نشده است.
در حالی که Gamepass راه خود را به بسیاری از کشورها باز کرده است، هنوز راه درازی برای پوشش دادن تمام دنیا در پیش دارد.

چگونه می توانیم Game Pass را بخریم؟

طبیعی است که بهترین راه برای خرید Game Pass مراجعه به وب سایت مایکروسافت در رایانه شخصی یا کنسول است. اما وب سایت های فرعی زیادی وجود دارند که می توانید برای خرید به آنها مراجعه کنید. برای یافتن این وب سایت ها کافی است به گوگل مراجعه کنید و وب سایتی را انتخاب کنید که دارای تاییدیه لازم برای فعالیت قانونی باشد.

برای تجربه بازی های کامپیوتری، باید اپلیکیشن ایکس باکس بتا را نصب کرده باشید. برای این کار کافیست به این لینک مراجعه کنید و توجه داشته باشید که لازمه استفاده از این اپلیکیشن داشتن ویندوز 10 است، برای کنسول ها نیز می توانید اپلیکیشن Game Pass اندروید و iOS را دانلود کنید. با استفاده از این اپلیکیشن می توانید لیست به روز شده بازی ها را بررسی کنید و از آخرین اخبار و جزئیات این سرویس مطلع شوید.

کنسول خود را برای استفاده از بازی آماده کنید

اگر زمان زیادی برای بازی دارید، Game Pass بهترین و اقتصادی ترین انتخاب برای شماست. این سرویس نه تنها به شما امکان می دهد به برخی از جدیدترین بازی های جهان دسترسی داشته باشید، بلکه به برخی از عناوین کلاسیک و دوست داشتنی ایکس باکس 360 یا رایانه شخصی نیز دسترسی خواهید داشت. طبیعتاً برای دسترسی بهتر به این طیف جذاب از بازی های ویدیویی به فضای خالی زیادی نیاز دارید. پس قبل از خرید این سرویس، ظرفیت حافظه کنسول خود را افزایش دهید یا به فکر خرید یک هارد دیسک جداگانه باشید.

نودل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *